14. märtsil tähistame emakeelepäeva ja rahvusvahelist koolitoidu päeva.
Õpetaja Meri Heinsalu pani emakeelepäeva ka luuleridadesse
Kell 9.30-10.00 oli kõigil võimalus osaleda ühislugemisel ning selleks tegi meie raamatukogujuhataja Aime kokkuvõtte raamatutest, mis hõlmavad mõlemat tähtpäeva.
Lastele
H. Koch “Kartuli kuningriik” – jutud erinevatest köögiviljadest.
M. Saksatamm “Pannkoogid! Nalja ja naeruga” – pealkiri ütleb juba kõik. PS. raamat on varustatud pannkoogisõbra horoskoobiga.
H. Koch “Kõhu mäss” – siin hakkab kõht rämpstoidu vastu mässama.
A. Havukainen “Teedu ja peedu, süüma!” – selle raamatu lugemine on kõrgem pilotaaž, mitte võrokestele.
Suurtele
F. F. Vennerod-Diesen “Lapsed sööma! Mida, miks ja kuidas lastele süüa meeldib” – täitsa tutikas raamat, mis püüab vastata küsimustele, miks mu laps ei taha ühepajatoitu?, miks mu laps on hull maiustuste järele?, kuidas süüa rohkem kala?, kas lehtsalat on isside toit? Aga raamat räägib ka toidurõõmust ehk siin on peatükk “Mängi toiduga!”
Projekti SchoolFood4Change meeskond suunas tähelepanu koolitoidule jagades erinevaid mänge ja videoid, mida õpetajad oma tundides saavad kasutada.
MIKS ON KOOLITOIT TÄHTIS.
- paljudele lastele ainus soe söögikord päevas;
- koolitoidul väga suur mõju vaimsele ja füüsilisele tervisele;
- on odavam panustada kvaliteetsesse koolitoitu, kui tegeleda hiljem laste ülekaalulisuse, õpiedukuse languse või muude tervise- ja sotsiaalsete probleemidega.
KUUS FAKTI KOOLITOIDU KOHTA:
- laste vaimne heaolu on toitumisega oluliselt seotud;
- õpilaste jaoks on tähtis, et söök oleks toitev ja tervislik;
- Eesti õpilaste lemmiktoit on juba üheksandat aastat järjest pasta;
- koolides läheb järjest vähem toitu raisku;
- lapsevanemad tunnevad järjest suuremat huvi koolitoidu vastu.