1. septembril 2020 kuulutasime välja koolisisese õpilasleiutajate konkursi. Konkursile ootasime töid, mis lahendaksid kellegi igapäevaelu probleeme või aitaksid elu paremaks muuta. Tööde esitamise tähtajaks, 7. oktoobriks laekus rekordilised 75 nutikat leiutist. Mõned näited konkursile laekunud töödest:
– „Kassilennumasin Miisu“ (Lisanna Klein 1.c) – see on robot, mis hakkab tööle siis, kui kass ronib laua peale ja hakkab pahandust tegema;
– „Leidurkoer“ (Loviise Klein 1.c) – leidurkoer aitab üles leida kadunud asjad nii vanematel inimestel kui väikelastel, kes oma asjad tihti ära kaotavad ega mäleta, kuhi need sai pandud;
– „Veejaam“ (Olivia Allika 1.c) – on seade, mis aitab lahendada magevee puudust maailmas. Eraldab mereveest soolad, mida saab tööstuses kasutada;
– „Patsi punumise masin“ (Nora Järv 2.b) – pikkade juustega on alati see probleem, et neid on vaja patsi panna ja antud leiutis aitab teha kerge vaevaga meelepärase patsi;
– „Äratusvoodi“ (Florein 2.b) – laste on tavaliselt probleeme ärkamisega ja äratusvoodi lahendab selle probleemi kiiresti;
– „Soojendavad jalanõude sisetallad“ (Gregor Rabtśuk 2.b) –
kui jalgadel on külm, siis on võimalik panna jalanõudesse sisetallad, mida saab
eelnevalt soojendada;
– „Koera küünetangid anduriga“ (Mia 2.b) – spetsiaalsed anduriga küünetangid
suudavad eristada seda osa küünest, mida võib lõigata, et koer ei saaks haiget.
Leiutis aitab muuta lihtsamaks koerte omanike elu;
– „Puutöötleja“ (Emma Roosimägi 3.d) – puutöötleja on abimees, mis aitab inimestel puudega toime tulla nende eest hoolitsedes;
– „Maailmamerede puhastusallveelaev – Meeri“ (Karl Müür 2.e) – allveelaev aitab puhastada reostusest maailmamerd ja kogutud reostus läheb uuesti taaskasutusse;
– „Tark koolikott“ (Emma-Luisa ja Johan Pajur 4.d) – tehnoloogiline kott, mis aitab meeles pidada, et kas vajalikud õppevahendid on kotis vastavalt tunniplaanile ja kui midagi on maha jäänud, siis annab sellest teada märguandega nutitelefoni ekraanil.
Õpilaste ideed olid väga lennukad ja leiutised originaalsed. Sellel korral otsustasime välja anda järgmised preemiad vanusegruppide lõikes:
1. vanuserühm
I preemia Olivia Allika 1.c – „Veejaam“. Leiutis aitab muuta soolase merevee magedaks veeks ja seejuures merevees leiduvad soolad kasutatakse oskuslikult ära.
II preemia Mia-Henrica Hiis 2.b – „Koera küünetangid anduriga“. Spetsiaalsed anduriga küünetangid suudavad lihtsalt eristada seda osa küünest, mis on vaja ära lõigata, et koer ei saaks haiget. Leiutis aitab muuta lihtsamaks koerte omanike elu ja tee koertele tahtmatult haiget.
III preemia Samuel Muuk-Adrat, Mattias Kõrm ja Siim Abiola Oluwaseun Akinde 3.f – „Taaskasutusrobot“. Leiutis on mõeldud eelkõige inimtegevuse tulemusena keskkonda sattud prügi koristamiseks, millel on kõrgtehnoloogilised seadmed keskkonna jälgimiseks ja operatiivseks reageerimiseks.
2. vanuserühm
I preemia Greta Madeleine Gnannt 4.a – „Maskiautomaat“. Maskide kandmine muutub koroonaviiruse leviku tingimustes üha aktuaalsemaks, siis antud leiutis väljastab erineva suurusega maske ja pärast maski kandmist on võimalik kasutatud maski eest lunastada uus mask ning kasutatud maskid töödeldakse ümber.
II preemia Emma-Luisa ja Johan Pajur 4.d – „Tark koolikott“. Kõrgtehnoloogiline kott, mis aitab meeles pidada, et kas vajalikud õppevahendid on kotis vastavalt tunniplaanile ja kui midagi on maha jäänud, siis annab sellest teada märguandega nutitelefoni ekraanil. Nii ei unune kunagi ära, mis asjad on vaja kooli kaasa võtta vastavalt tunniplaanile.
3. vanuserühm
I preemia Nataly Järvik ja Kirke Kaisa Kaunis 9.c – „Maniküürirobot Nailbot 1“. Leiutis võimaldab pakkuda kiirelt ja mugavalt küünte viilimist, liimimist, lakkimist, detailide joonistamist ja laki kuivatamist. Ei pea enam pead vaevama sobiliku küünevärvi leidmisega, sest masin suudab valmis segada väga erinevad värvitoonid.
II preemia Anette Amanda Brandt, Romet Akel ja Aleksander Odres 9.d – „Jalgade jõul töötav juurvilja- ja õunakoorija“. Leiutis aitab koorida juurvilju või õunu mehaaniliselt ja sellega tulevad toime ka lapsed, kes võivad terava noaga ennast vigastada. Lisaks annab seadme kasutamine füüsiliselt hea toonuse, sest koorimine toimub jalgade jõul, mis peavad kogu aeg liikuma.
Leiutajate klassi tiitel läheb sellel aastal 3.f klassile ja klassijuhatajale Liisi Rajamäele.
Suur tänu kõikidele tublidele leiutajatele ja nende juhendajatele, kes osalesid koolisisesel õpilasleiutajate konkursil! Kui tekib kooliaasta jooksul mõni vahva idee, siis võid selle juba praegu järgmise aasta konkursiks kirja panna.